Strava
Strava
Redizajn registrácie užívateľa
Aplikáciu Strava považujem za vzorový príklad toho, ako by mala fungovať aplikácia, ktorej užívateľské rozhranie je dizajnové na základe potrieb užívateľa.
Strava je trackovacia aplikácia na zaznamenávanie športových aktivít. Účel jasný, prevedenie môže byť rôzne. V prípade Stravy je charakteristickým črtom jej jednoduchosť. Pri práci s aplikáciou je v každom smere cítiť cieľ dizajnérov, ktorí si dali záležať na jednoduchosti a rýchlosti používania. Štandardný user-case aplikácie vyzerá približne tak, že užívateľ sa pripravuje na športovú aktivitu – ide napríklad behať, oblečie sa, obuje si tenisky, výjde pred dom a v aplikácii spustí ŠTART na zaznamenávanie jeho behu. Nemusí pri každom novom tréningu vyberať typ športovej aktivity, pretože si Strava pamätá tú najčastejšiu. Spoľahlivosť pauzy v prípade, že športovec stojí je takmer neomylná, vyťahovať telefón pri každej pauze preto nie je nutné.
Vďaka jednoduchosti a spoľahlivosti používania Strava užívateľovi umožňuje sústrediť sa na seba a na svoj výkon a neriešiť nič iné. Pritom si ale plní svoju úlohu.
S jednoduchosťou sa užívateľ stretne už pri vytváraní konta do aplikácie. Práve tento úvodný krok je pomyselnou bránou do sveta športu a prekonávania svojich limitov. V mojom redizajne, v ktorom sa zameral na tento prvý krok, som pridal živé farby do pozadia vo forme gradientu.
Užívateľa dovedie k jeho cieľu vizuálna hierarchia
Interaktívne prvky, ako sú polia na email a heslo alebo tlačidlá Registrovať, resp. Registrovať cez Google som dizajnoval s cieľom zvýrazniť ich funkcionalitu a možnosť kliknúť na ne. Majú preto výraznejšie tiene, vďaka ktorým vystupujú do popredia.
Polia na email a heslo sú v jednoduchom minimalistickom dizajne, ktorý má intuitívne užívateľa nabádať na kliknutie. Vďaka výrazným tieňom však vystupujú do popredia a získavajú tak vizuálnu prioritu.
Pre zachovanie vizuálnej hierarchie je nemenej dôležité hlavné tlačidlo Registrovať, ktoré je v hlavnej farbe aplikácie. Zachová sa vďaka tomu hlavný cieľ daného kroku – vytvorenie konta a registrácie.
Pridanie možnosti registrovať sa cez Google konto podporuje myšlienku jednoduchosti, s ktorou sa užívateľ vďaka tomu stretne už hneď pri prvom kontakte s aplikáciou.
Použité nástroje:
Figma: kompletný návrh dizajnu aplikácie.
Adobe Photoshop: úprava vizuálu, zaoblenie rohov, re-size.