IKEA Store aplikácia
IKEA Store aplikácia
Redizajn homescreen
IKEA Store je oficiálna aplikácia predajne IKEA, v ktorej zákazníci nájdu aktuálne ponuky nábytku a doplnkov. Po prihlásení svojím IKEA Family kontom môžu využívať vernostnú kartu a uplatňovať si špeciálne zľavy.
Užitočná funkcia je aj sledovanie dostupnosti vybraného produktu na sklade, vďaka ktorej si zákazníci dokážu zistiť, či je ich obľúbený produkt dostupný v predajni.
Globálne čísla o počte stiahnutí v Google Play Store (10,000,000+) hovoria o vysokom záujme zákazníkov o túto aplikáciu. Zároveň hodnotenie na úrovni 3.1 dáva potenciál na zlepšenie vo viacerých smeroch dizajnu aj funkčnosti.
Žiada si modernejší dizajn
Aktuálny dizajn user interface aplikácie je mierne zastaraný a nie je v súlade s aktuálnymi dizajnovými trendami. Homescreen aplikácie IKEA Store je prvým miestom kontaktu užívateľa s aplikáciou. Preto som ju vybral ako ideálne miesto na návrh redizajnu.
Farby použité v redizajne boli zachované, pretože vytvárajú kontrast dôležitý pre prehľadnosť aplikácie a dobré čítanie. Pre ešte lepšiu čitateľnosť, hlavne názvov v menu a v boxoch, navrhujem zväčšiť písmo textov na 16, resp 24 pixelov pre nadpisy. Do dizajnu som zapracoval oblé rohy na boxy, ktoré spolu s jemnými tieňmi vytvárajú efekt vystúpenia do popredia, čo má podporiť interakciu užívateľa s aplikáciou.
Personalizácia UI
Box s informáciou o najbližšej predajni IKEA obsahuje dodatočné informácie o službách poskytovaných v predaji. Na zobrazenie populárnych časov návštevnosti v predajni som aplikoval gradient v závislosti od silných a slabých časov – čím tmavšia farba, tým viac busy časy v predajni.
IKEA Family karta je vernostná karta zákazníka. Preto po prihlásení do aplikácie je možné v tomto boxe zobraziť personalizovaný obsah. V redizajne tohto prvku preto navrhujem jasné oslovenie prihláseného zákazníka, spolu s CTA na zobrazenie jeho zliav (ktoré mu vyplývajú z karty). Takýto obsah a user interface podporí v zákazníkovi pozitívnu skúsenosť s využívania vernostného programu.